افزونه سئوی وردپرس یواست سئو Yoast SEO

افزونه Yoast SEO قدرتمندترین افزونه در زمینه سئوی سایت بین کاربران وردپرس است؛ حتی اگردانش اندکی در مورد سئو سایت داشته باشید ، با کمک افزونه یواست سئو می‌توانید به راحتی محتوای صفحات خود را بهینه‌سازی کنید. در واقع این افزونه به شما کمک می‌کند تا ابتدایی‌ترین و اصلی‌ترین نکات سئوی داخلی صفحات سایت تان را بررسی کرده و در صورت نیاز آن ها را بهبود دهید . در این مقاله  از آی دولوپر به آموزش تنظیمات و نحوه کار با افزونه Yoast SEO می‌پردازیم پس تا انتها همراه ما باشید.

چرا باید از افزونه Yoast SEO استفاده کنیم؟

اگر میخواهید یک افزونه ی پر قدرت و همه کاره در زمینه سئو نصب کنید پیشنهاد ما افزونه Yoast SEO است. در Yoast تمام ریزه کاری‌های مربوط به سئو سایت در نظر گرفته شده و تنها کافیست نکاتی که به شما گفته می‌شوند را رعایت نمایید.

همچنین افزونه Yoast SEO از طرف تعدادی از نخبگان وردپرس در حال توسعه می‌باشد و تند تند بروز میشود و به‌صورت رایگان در اختیار مدیران سایت‌ها قرار می‌گیرد . بیش از یک میلیون نصب فعال نشانگر محبوبیت افزونه Yoast SEO است. اگر به صفحه این پلاگین در وب سایت WordPress مراجعه کنید، خواهید دید نزدیک به سیزده هزار کاربر به یواست سئو امتیاز داده‌اند که بیش از دوازده هزار نفر از آن‌ها، امتیاز کامل بوده است. قابل ذکر است که محبوبیت ۱۰۰%  این افزونه بی دلیل هم نیست زیرا قابلیت های زیاد و البته مفید افزونه Yoast SEO مدیر هر سایت را قانع میکند که آن را نصب کند . برخی از این قابلیت ها عبارتند از :

  • تجزیه و تحلیل کامل و ارائه توضیحات دقیق برای بهبود وضعیت سئو مطالب و صفحات سایت
  • بررسی میزان خوانایی نوشته‌ها برای کاربران
  • یکپارچه سازی سایت با اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی و تنظیمات اشتراک‌گذاری مطالب
  • تمرکز برروی کلمه کلیدی
  • پیکربندی تگ متا ربات
  • اعمال تنظیمات برروی متاتگ عنوان و توضیحات
  • کنترل کامل نقشه سایت
  • بهبود RSS سایت
  • تنظیم فایل robots.txt و .htaccess
  • پشتیبانی از زبان فارسی

دانلود و نصب افزونه Yoast SEO

همان‌طور که قبلا اشاره شد، افزونه Yoast SEO رایگان است و برای تمام کاربران وردپرسی قابل استفاده میاشد.  برای نصب افزونه Yoast SEO ابتدا به پیشخوان سایت خود مراجعه کرده و از قسمت “افزونه‌ها” روی گزینه “افزودن” کلیک نمایید. در کادر جستجو کلمه “Yoast SEO” را نوشته و  در لیست افزونه‌ های نمایش داده شده گزینه افزونه Yoast SEO را انتخاب و نصب کنید.سپس گزینه ی فعال سازی را انتخاب کنید.

همانگونه که می بینید اکنون پس از نصب افزونه منوی جدید به قسمت منوهای وردپرس شما تحت عنوان سئو اضافه شده است. بر‌روی منو کلیک کنید تا وارد پیشخوان Yoast SEO شوید.

تنظیمات افزونه Yoast SEO برای افزایش سئوی سایت وردپرسی

در این قسمت از آموزش نگاهی کامل به تمام تنظیمات افزونه Yoast SEO برروی سایت وردپرسی شما می‌اندازیم و سعی می‌کنیم کار با آن را آموزش دهیم.

تنظیمات عمومی سایت

پیکربندی سریع: با کلیک بر روی این دکمه یک تور آشنایی با Yoast SEO را مشاهده خواهید کرد. مشخصات، تنظیمات و قسمت‌های مختلف این افزونه را به‌صورت خلاصه در این قسمت مرور می کنید. اگر وقت کافی در اختیار نداشتید ، با استفاده از این قسمت، تنظیمات مهم سئو سایت‌ تان را اعمال کنید.

دست‌اندرکاران: در این بخش با سازندگان افزونه Yoast SEO آشنا شوید. همانطور که اشاره شد در ساخت این پلاگین نام‌های بزرگی فعالیت داشته‌اند.

بازگشت به تنظیمات پیش‌فرض: اگر دچار اشتباهاتی در تنظیمات افزونه Yoast SEO شده‌اید و یا می‌خواهید تنظیمات به صورت پیش فرض اعمال شوند؛ این دکمه را فشار دهید. با این‌کار تمام تغییراتی که در تنظیمات داده اید به حالت پیش فرض برمیگردد .

اطلاعات شرکت

در این صفحه اطلاعات عمومی سایت تان را از جمله نام شرکت (یا شخص)، شعار، لوگو یا نماد را وارد نمایید. تمامی این تنظیمات در متا تگ‌ های سایت شما کاربرد دارند و گوگل از این اطلاعات برای نمایش در نتایج جستجوی خود استفاده می‌کند پس در وارد کردن تک تک این مورد ها دقت کنید و این مساله را بی اهمیت فرض نکنید.

ابزارهای وبمستر

این ابزار اجازه می‌دهد به راحتی مالکیت سایت خود را با استفاده از کد متا ارائه شده توسط ابزارهای وبمستر مانند گوگل وبمستر تولز بررسی کنید. با کدهای وبمستر گوگل و بینگ و Yandex شما به این جستجوگر‌ها کمک می‌کنید تا سایت شما را کاملا ارزیابی کنند؛ مواردی چون صفحات ۴۰۴، سرعت بارگذاری صفحات، مطالب سایت و…

امنیت

اگر  به صورت گروهی رو ی سایت کار میکنید و  درسایت خود نویسنده‌ های دیگری دارید، این گزینه  به شما کمک زیادی میکند. با انتخاب این گزینه تنظیمات و تغییرات Yoast SEO را برای دیگر نویسنده‌ها خواهید بست. چنانچه نویسنده‌ای دارید بهتر است این گزینه را برای جلوگیری از تغییرات ناخواسته در افزونه فعال نمایید.

تنظیمات عنوان‌ها و متاهای سایت

مدیریت محتوای وردپرس، به‌صورت پیش فرض از تمام متا تگ‌ها پشتیبانی نمی‌کند. در حالی که متاها در سئو سایت اهمیت زیادی دارند . برای افزودن متا تگ‌ها به تمامی صفحات سایت خود از طریق منوی سمت راست از زیر شاخه سئو برروی منوی “عنوان‌ها & متاها” کلیک نمایید. در ادامه به آموزش گزینه‌های موجود در این بخش می‌پردازیم:

عمومی

این تب شامل دو قسمت دارد . در بخش “عنوان جداکننده” یا Title Separator می‌توانیم حرف مورد نظر را برای جدا کردن عنوان سایت و عنوان صفحه انتخاب کنیم. به طور دلخواه می‌توانید یکی از سمبل‌ها را انتخاب نمایید.

بخش بعدی یا فعال کردن “تجزیه و تحلیل” می‌باشد. با فعال بودن تجزیه و تحیل خوانایی، یک بخش جدید در افزونه Yoast SEO تحت عنوان خوانایی در انتهای صفحه ویرایش هر برگه و پست افزوده می‌شود. امکان بسیار جالبی که وجود دارد این است که ، به بررسی متن از نظر خوانایی برای کاربران می‌پردازد. همچنین اگر می‌خواهید با استفاده از افزونه Yoast SEO کلمات کلیدی سایت‌تان را مدیریت کنید، گزینه تجزیه و تحیل کلمه کلیدی را فعال نمایید چون یکی از ویژگی های مهم است.

افزونه WP Bakery Visual Composer
نمایش

خانه (Homepage)

این تب شامل تنظیمات مربوط به صفحه اصلی و خانگی سایت می‌باشد . چون همواره از صفحه اصلی یک سایت به‌عنوان قلب تپنده وبسایت یاد می‌شود؛ برای این قسمت وقت بیشتری بگذارید. شما می‌توانید با کلیک برروی گزینه “ویرایش صفحۀ نمایش” به صورت زنده این تغییرات را اعمال کنید.

تب گونه‌های فرسته (Post Types)

در این تب تنظیمات مربوط به سئو مطالب، صفحات و فایل‌های رسانه‌ای در اختیارتان قرار می‌گیرد. و می‌توانید با تعیین هر قسمت به‌صورت جداگانه تغییرات خاصی را برای پیروی از یک فرمت خاص اعمال کنید.

تنظیمات عنوان: این گزینه تنظیمات عنوان سایت را در وردپرس تغییر خواهد داد، گاهی عنوان سایت از طرف قالب ممکن است دچار مشکلاتی شود. پس این گزینه را فعال می‌کنیم.

قالب توضیحات داده: این قسمت مربوط به تگ متای توضیحات (direction) می‌باشد. پیشنهاد می‌شود در این قسمت هیچ چیزی وارد نکنید و در صفحات، مطالب و رسانه‌های خود به‌صورت دستی توضیحات داده را پر نمایید.

روبات متا: اگر تنظیمات متا روبات را روی گزینه noindex بگذارید، در واقع از موتورهای جستجو از جمله گوگل درخواست کرده‌اید که صفحات شما را بررسی نکنند. با این حال در صورتی که نیازی نمی‌بینید تا صفحات، مطالب یا رسانه‌های شما در گوگل ایندکس نشوند، این گزینه را برروی index فعال کنید.

تاریخ در پیش نمایش ریز: اگر در برگه‌ها و پست‌های وبلاگ خود به‌طور مداوم تغییر ایجاد می‌کنید و آن‌ها را به‌روز می‌نمایید، استفاده از این گزینه را به شما پیشنهاد می‌کنم. با استفاده از این گزینه تاریخ‌های به‌روز رسانی در متا تگ‌ها ثبت می‌گردند تا موتورهای جستجوهای را از اعمال آخرین تغییرات با خبر شوند.

جعبه متای Yoast SEO: همانطور که در پایان ویرایشگر هر پست و باکس مربوط به افزونه Yoast SEO را مشاهده می‌کنید، با غیرفعال کردن این گزینه می‌توانید از نمایش آن جلوگیری نمایید . در سایت‌هایی که دارای چند نویسنده هستند، به منظور عدم ورود اشتباه توسط افراد ناشی، این گزینه بسیار کاربردی می‌باشد.

طبقه بندی

در این قسمت می‌توانید پارامترهای دسته بندی، برچسب، فرمت و.. را پیکربندی نمایید. در اینجا نمی‌توان پیشنهاد ویژه‌ای داد، بسته به موارد مورد نیاز باید تکمیل شوند. نکته مهم در اینجاست که که تنظیمات بخش طبقه بندی برروی کل مطالب سایت شما تاثیر می‌گذارد.

بایگانی‌ها

در تب بایگانی‌ها می‌توانید تنظیمات ویژه‌ای به صفحات بایگانی‌ نویسنده‌های سایت‌تان، بایگانی‌های تاریخی، و همچنین صفحات جستجو و ۴۰۴ بدهید. آپشن‌های این بخش هم مانند سایر قسمت‌های قبلی بوده و نیازی به توضیح مجدد نیست.

تنظیمات متای کلی سایت

زیر صفحات بایگانی: این گزینه همانطور که در توضیحات آمده، برای جلوگیری از نمایش صفحات بعدی آرشیو سایت در جستجوی داخلی می‌باشد. پیشنهاد می‌شود علامت آن را فعال کنید، اگر غیرفعال باشد ممکن است گوگل با مطالب تکراری در سایت شما مواجه شود.

استفاده از متا کلمات کلیدی متا: در توضیح موجود در این گزینه، نوع نوشتار گونه‌ای بیان شده است که هر کسی را به شک وا می‌دارد که آیا فعال کنم یا نه! اما فعال سازی این گزینه برای سایت یاهو و بینگ بسیار مفید می‌باشد. در حالی گوگل از سال ۲۰۰۹ دیگر به این کلمات متا اهمیتی نمی‌دهد. پس تیک این گزینه را نیز فعال می‌کنیم.

اجبار افزودن برچسب متا ربات noodp به صورت کلی به سایت: اگر در دایرکتوری یاهو و سایت DMOZ از سایت خود نام برده‌اید، بهتر است این گزینه را فعال نمایید، چرا که از بروز خطاهای احتمالی جلوگیری می‌کند.

تنظیمات شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، توییتر و گوگل پلاس  و به خصوص اینستاگرام از پر مخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی می‌باشند. فعالیت در این شبکه‌ها به معنی افزایش بی‌سابقه بازدیدکنندگان از سایت و در نتیجه بالا رفتن رتبه و محبوبیت بیشتر نزد گوگل می‌باشد.

نقشه سایت XML

نقشه سایت یکی از مهم‌ترین قسمت‌ ها برای هر سایتی است . چرا که خزنده‌های جستجوگر‌ها بدون رد کردن کوچک‌ترین موردی می‌توانند کل سایت شما را ایندکس کنند و به موتورهای جستجوگر معرفی نمایند.

تنظیمات پیشرفته افزونه Yoast SEO

نشانی‌های ریزه میزه

این بخش برای قالب‌هایی که ناشیانه طراحی شده‌اند استفاده می‌شود. اما قالب‌های امروزی دارای تگ‌های مخصوص خود هستند که نیازی به تنظیم این قسمت نیست. بنابراین گزینه “فعال کردن پیوندهای خرده ریزه” را غیرفعال کنید.

تنظیمات پیوندهای یکتا

در این قسمت تنظیمات مربوط به آدرس‌های صفحات وجود دارند. با تغییر این تنظیمات نوع آدرس صفحات شما تغییر می‌کند . آدرس‌های کوتاه و با مفهوم برای گوگل و کاربران بسیار خوشایند هستند. بنابراین باید با توجه ویژه این تنظیمات را انجام داد.

تهی کردن مبنای دسته: کلیه مطالب ما در دسته بندی‌های مختلفی قرار دارند. در این قسمت تعیین می‌کنیم که آیا نام این بخش‌ها جزئی از آدرس مطلب باشد یا فقط نام مطلب به عنوان آدرس مطلب دیده شود. برای زیبایی ممکن است تنها نام کافی باشد. اما برای سئوی سایت خوب نیست، پس علامت تیک این گزینه را فعال نکنید.

آموزش اتصال وب سایت به گوگل وبمستر تولز برای افراد مبتدیحتما بخوانید: آموزش اتصال وب سایت به گوگل وبمستر تولز برای افراد مبتدی

افزودن علامت انتهایی ممیز به نشانی دسته و برچسب: گا‌هی ممکن است شما نیز در بعضی از سایت‌ها مشاهده کنید که بعد از آخرین حرف یک آدرس کاراکتر اسلش یا‌‌ همان «/» قرار دارد. این کاراکتر ساده نیز جزئی از سئو می‌تواند باشد.

افزونه نوبت دهی و رزرواسیون بوکلی Bookly شمسی وردپرس
نمایش

توقف کلمات در نامک‌ها: توضیح این گزینه در خود افزونه گویای همه چیز هست! پس آن را فعال می‌کنیم.

تغییر مسیر نشانی فایل پیوست به نشانی پست مادر: در توضیحات این قسمت نیز به راحتی می‌توان کاربرد آن را متوجه شد. با فعال کردن این گزینه به گزینه بعدی می‌ریم.

حذف متغیرهای replytom: بطور کلی هیچوقت سایتی تا آن اندازه رشد نکرده که بخواهد این گزینه را فعال کند پس این گزینه غیر فعال بماند بهتر است.

ارجاع نشانی‌های زشت به پیوند یکتای تمیز: همانطور که در متن گزینه اعلام شده ، فعال سازی این گزینه توصیه نمی‌شود. مگر در زمان‌های اضطراری. اما اصلا کار این گزینه مهم چیست؟ وقتی فردی از خودش به ادامه آدرس سایت شما حرف و کلمه‌ای اضافه می‌کند، طبیعتاً در اکثر موارد کاربر با پیغام صفحه مورد نظر وجود ندارد (خطای ۴۰۴) روبرو می‌شود. به اشتباه افرادی با استفاده از این گزینه، این خطا را رفع می‌کنند، و هر وقت کاربر کلمه را به آدرس شما اضافه و تایید را زد، به جای بروز خطای صفحه ۴۰۴، صفحه ریدایرکت می‌شود به صفحه‌ای که شما تعیین می‌کنید.

تنظیمات RSS

در این قسمت موارد مربوط به فید سایت قرار دارند. فید سایت یکی از مهمترین قسمت‌های یک سایت می‌باشد، که هم برای کاربران و هم موتورهای جستجو مورد اهمیت است.

محتوایی که قرار است قبل از هر نوشته در خوراک ظاهر شود: در این بخش می‌توانید گزینه‌های مختلف را بر حسب سلیقه تنظیم نمایید، اما من پیشنهاد می‌کنم از طرح رایج که در تصویر زیر ارائه شده استفاده نمایید: (توجه داشته باشید که کدها باید با حروف بزرگ نوشته شوند)

ابزارها

وارد کردن و خروجی گرفتن: در این قسمت می‌توانید تنظیمات افزونه‌های دیگر را وارد Yoast SEO کنید، و یا تنظیمات افزونه Yoast SEO را بصورت داده‌های متا استخراج کنید. پیشنهاد می کنیم این کار را خودتان به صورت دستی انجام دهید.

ویرایشگر دسته جمعی: در این قسمت نیز می‌توانید مطالب سایت خود را ویرایش کنید و عنوان‌ها و موارد دیگر را به‌صورت یکجا تغییر دهید. پیشنهاد می‌کنیم در اینجا تغییراتی انجام ندهید. و اگر موضوعی باید ویرایش داده شود، حتما از ویرایشگر خود وردپرس استفاده کنید.

ویرایشگر پرونده: این ابزار به شما این امکان را می‌دهد که به سرعت پرونده‌های مهم سئو مانند پروندۀ robots.txt و .htaccess را تغییر دهید.

ریدایرکت

ریدایرکت یا تغییر مسیر به آدرس جدید، روشی برای انتقال کاربران و موتورهای جستجو به آدرس URLی جدید و غیر از آدرس صفحه قدیمی است. متاسفانه امکان ریدایرکت کردن صفحات به صورت مستقیم در وردپرس وجود ندارد. اما افزونه Yoast SEO این قابلیت را در نسخه پولی اضافه کرده است. دو نوع ریدایرکت وجود دارد. یکی redirect و دیگری regex redirect. هر دو تب تنظیمات مشابه‌ای دارند با این تفاوت که در تب regex redirect شما امکان ریدایرکت کردن چندین صفحه، به یک صفحه خاص را خواهید داشت.

۱٫ در بخش redirects type نوع ریدایرکت که مد نظرتان هست را مشخص کنید:

Moved permanently: آدرس جدید را دائمی در دیتابیس موتور جستجو جایگزین آدرس پیشین می‌کند.
Found: ریدایرکت موقت انجام می‌شود و صفحه قدیمی را برای مدت کوتاهی از دسترس خارج می‌کند.
Temporary redirect: این نوع ریدایرکت برای صفحاتی مانند فرم پرداخت کاربرد دارد. هنگامی که شما می‌خواهید از رفرش یا بوکمارک کردن صفحه‌ای جلوگیری کنید می‌توانید از این متد ریدایرکت استفاده کنید.
Content deleted: محتوای صفحه قدیمی را حذف می‌کند.
Content unavailable for legal reasons: در صورتی که محتوا به دلایل مشکلات فنی در دسترس نباشد می‌توانید از این نوع ریدایرکت استفاده نمایید.

۲٫ سپس در old url آدرس صفحه‌ای که با خطای ۴۰۴ مواجه شده است را وارد نمایید و در قسمت url آدرس صفحه جدیدتان را وارد کنید و نهایتا دکمه add url را بزنید.

Redirect method: در این بخش می‌توانید انتخاب کنید ریدایرکت صفحات از طریق کدهای php صورت بگیرد و یا با استفاده از فایل .htaccess. معمولا ریدایرکت از طریق فایل .htaccess به دلیل سرعت بهتر، بیشتر از طرف متخصصین سئو مرسوم است.

Generate a separate redirect file: این گزینه به شما می‌گوید در صورتی که مایل‌ هستید یک فایل .htaccess جداگانه توسط افزونه Yoast SEO به منظور انجام ریدایرکت‌ها ایجاد شود. که خب کار زیاد عاقلانه‌ای نیست پس بهتر است این گزینه را غیرفعال کنیم.

افزایش سئو مطالب سایت وردپرس با استفاده از Yoast SEO

خب عزیزان تا به اینجای کار موفق شدیم سایت خودمان را با کمک افزونه Yoast SEO بهینه‌سازی یا به اصطلاح سئو کنیم. تاکنون تنها نیمی از راه را پیموده‌ایم؛ برای بالا آمدن در نتایج اول گوگل نیاز داریم برروی سئو مطالب خود نیز کار کنیم. برای این‌که بتوانید پست‌های وبلاگ‌تان را در نتایج اولیه گوگل ببینید تنها کافیست چندین نکته کلیدی را رعایت کنید. در همین راستا افزونه Yoast SEO کمک شایانی به ما خواهد کرد.

 پس از نصب افزونه Yoast SEO دو ستون جدید به صفحات نوشته‌ها و برگه‌های سایت وردپرس اضافه میشود . نقطه‌های رنگی در ستون سئو بیانگر امتیازی است که افزونه Yoast SEO به مطلب یا برگه شما می‌دهد. و در ستون خوانایی، همانطور که از نام آن پیداست، میزان خوانایی متن نوشته شده از دید کاربران مورد بررسی قرار می‌گیرد. این دایره‌های رنگی دوست داشتنی از پنج رنگ تشکیل شده‌اند و هرکدام معنای خاص خودشان را دارند:

  • دایره سبز به معنی قابل قبول بودن سئوی برگه یا مطلب می‌باشد
  • دایره نارنجی/زرد به این معنی است که برگه یا مطلب نوشته جای بهبود دارد
  • اگر دایره قرمز باشد یعنی مشکلات زیادی در برگه یا مطلب وجود دارد
  • دایره خاکستری به این معنی است که هیچ اطلاعاتی در خصوص سئوی برگه مطلب‌ در دسترس نیست
  • دایره آبی رنگ به معنی noindex بودن برگه یا مطلب می‌باشد
افزونه عضویت حرفه ای وردپرس UserPro یوزر پرو فارسی
نمایش

ولی به نظر شما افزونه Yoast SEO برای رتبه‌بندی مطالب چه ویژگی‌هایی را مورد بررسی قرار می‌دهد؟ در ابتدای مقاله گفتیم یکی از مهم‌ترین قسمت‌های این پلاگین، بخش تحلیل و بررسی آن می‌باشد. افزونه Yoast SEO به طور کاملا حرفه‌ای هر پست و حتی هر صفحه وبسایت شما را مورد بررسی قرار می‌دهد. اگر به انتهای مطالب خود مراجعه کنید، بخشی با نام Yoast SEO را مشاهده می‌کنید. در این قسمت می‌توانیم تنظیمات ویژه‌ای به پست‌ها دهیم. همان‌طور که مشاهده می‌کنید این قسمت از سه بخش تشکیل شده است، که آن‌ها را آموزش خواهیم دید:

بهینه‌سازی محتوا

پیش‌نمایش اسنیپت

این بخش در واقع یک دمو از مطلب شما در موتور جستجوی گوگل می‌باشد. که خود از سه قسمت اصلی عنوان، آدرس و توضیحات تشکیل شده است و نقش به سزایی در سئوی مطلب شما خواهد داشت. برای ویرایش این مشخصات می‌توانید برروی دکمه ویرایش اسنیپت کلیک کنید و تغییرات دلخواه را اعمال کنید. نکات زیر قابل توجه اند:

  • کاربران و موتورهای جستجو URLهای طولانی را دوست ندارند. اگر آدرس صفحات شما کمتر از ۵۰ الی ۶۰ کاراکتر هستند، به هیچ وجه نگران نباشید. اما اگر URL
  • های شما بیشتر از ۱۰۰ کاراکتر دارند بهتر است به فکر بازنویسی آنها باشید.
  • آدرس URL را با عنوان صفحه (title) هماهنگ کنید.
  • برای هر صفحه از عنوان منحصر به فرد استفاده کنید.
  • طول عنوان باید بین ۵۰ تا ۷۰ کاراکتر باشد.
  • حرف زائد و اضافه را از URL صفحات خود حذف کنید. کلماتی مانند and و on و…
  • از متا تگ‌های تکراری استفاده نکنید.

کلمه کلیدی کاربردی

کلمات کلیدی، کلید واژه ها و عبارت هایی در محتوای سایت شما هستند که به افراد اجازه می‌دهند سایت شما را از طریق موتورهای جستجوگر پیدا کنند. انتخاب کلمات کلیدی مناسب باعث می‌شود ما دقیقا بدانیم در مورد چه چیزی مطلب می‌نویسیم و می‌خواهیم برای چه جستجوهایی در گوگل بالا بیایم. هنگامی که شما برای نوشته خود یک کلمه کلیدی تعیین می‌کنید، باید میزان تکرار این کلمه نسبت به متن دارای درصد خاصی باشید تا از نظر گوگل مورد پسند قرار بگیرد. اصطلاحا به این مورد چگالی کلمه کلیدی می‌گویند. در حالت عادیی باید به‌صورت دستی چگالی کلمات کلیدی را تعیین کنید که کار بسیار دشواری است. اما با کمک افزونه Yoast SEO دیگر نیازی به این کار نیست. و این افزونه پس از این‌که کلمه یا کلمات کلیدی مطلب خود را انتخاب کردید؛ به شما پیشنهاداتی می‌کند تا بتوانید راحت‌تر در صفحه اول گوگل بالا بیاید:

  • معمولا چگالی کلمات کلیدی خود را بین ۱ تا ۳ درصد نگهدارید. برای مثال اگر متن نوشته‌تان دارای ۷۰۰ کلمه می‌باشد، حداقل ۷ و حداکثر ۲۱ بار کلمه کلیدی را به کار ببرید.
  • از کلمه کلیدی چندین بار در پاراگراف اول و آخر پست‌تان استفاده کنید.
  • حتما از کلمه کلیدی در عنوان صفحه و توضیحات متا و همچنین آدرس پست استفاده نمایید.
  • در خاصیت alt تصاویر کلمه کلیدی را بگنجانید.
  • در زیر عنوان‌های h1 و h2 و h3 از کلمه کلیدی استفاده کنید.
  • هرگز کلمه کلیدی متن خود را به صفحات خارجی لینک نکنید.
  • حتی‌الامکان هر کلمه کلیدی را تنها یک‌بار در سایت به‌کار ببرید و در چندین پست مختلف، یک کلمه کلیدی را تکرار نکنید.

خوانایی

افزونه Yoast SEO با در نظر گرفتن یکسری پارامترهای از قبل تعیین شده، خوانایی مطلبی که نوشته‌اید را از نظر کاربران مورد بررسی قرار می‌دهد. این ویژگی جالب در نسخه‌های جدید افزونه اضافه شده است. البته در نسخه فارسی این قابلیت چندان پیشرفته نیست.

  • جملات کوتاه قابل خواندن‌ و تاثیرگذارتر می‌باشند. سعی کنید ۲۵% جملات پست‌تان کمتر از ۲۰ کلمه داشته باشند.
  • از پاراگراف‌های کوتاه ۷-۸ جمله‌ای استفاده نمایید.
  • طول پاراگراف‌هایتان از ۱۵۰ کلمه بیشتر نشود.
  • سرفصل‌های مطلب‌تان اندازه مناسبی داشته باشند، نه خیلی طولانی و نه خیلی کوتاه باشند.

تحلیل و بررسی

در این قسمت افزونه Yoast SEO تمامی نکات تاثیرگذار در سئو مطلب‌تان را لیست می‌کند. و نکاتی را که رعایت کرده‌اید و باید رعایت کنید را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.

حرف آخر

افزونه Yoast SEO باعث می‌شود پیش از ساخت یک صفحه یا انتشار مطلب جدید، از سئو آن اطمینان حاصل نمایید؛ این پلاگین کلمات کلیدی، متاتگ‌ها، تصاویر و خوانایی متون شما را مورد بررسی قرار می‌دهد و در صورت عدم استفاده صحیح از آن‌ها، شما را مطلع می کند. اگر قرار باشد تنها یک افزونه سئو برای سیستم وردپرس خود انتخاب کنید، پیشنهاد ما به شما افزونه Yoast SEO است.

افزونه Yoast SEO به نحوه‌ای طراحی شده است که تمامی مدیران سایت‌ها از جمله مبتدی یا حرفه‌ای بتوانند به سادگی از آن در جهت بهبود سئو سایت وردپرسی خود استفاده نمایند. اما این پلاگین قدرتمند دارای تنظیماتی می‌باشد که ممکن است به سادگی از کنار آن عبور کرده باشیم. بنابراین اگر احساس می‌کنید اطلاع کافی از عملکرد برخی گزینه‌ها ندارید، پیشنهاد می‌کنم این مقاله را با دقت بخوانید.

 

برای دسترسی به افزونه wordpress seo premium و دسترسی کامل به این افزونه به ادرس زیر مراجعه کنید.

 

موفق باشید.

پروفایل نویسنده: زهرا طیبی

با افتخار یکی از اعضای تیم آی دولوپر و مشغول در بخش گرافیک و سئو سایت

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد